REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO B2B MOULDSHOP
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Sklep internetowy http://www.mouldshop.pl (zwany dalej jako Sklep) prowadzony jest przez A. Marciniak OT Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla M. St. Warszawy, XIV WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem 0000175166 (zwana dalej jako Spółka)
§ 2.
Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż towarów znajdujących się w aktualnej ofercie asortymentowej Spółki spółkom prawa handlowego i przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, którzy nie są konsumentami w myśl art. 221 k.c. oraz mają swoją siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (zwani dalej Klientem), którzy w dowolnej formie zdeklarowali chęć dokonywania zakupów poprzez Sklep.
§ 3.
Zawartość Sklepu (towar z podaną ceną) nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 i następnych kodeksu cywilnego. Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza ofertę Klienta, która wymaga akceptacji Sklepu.
§ 4.
Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją postanowień tego Regulaminu.
§ 5.
Podane przy produktach ceny są cenami netto i nie obejmują kosztów przesyłki.
WARUNKI DOKONYWANIA ZAKUPÓW
§ 6.
Sklep służy do dokonywania zakupów (zawierania umów sprzedaży pomiędzy Spółką i Klientem) za pośrednictwem sieci Internet (protokół http lub https). Wymagania techniczne: w celu dokonania zakupu niezbędne jest posiadanie komputera z dostępem do sieci Internet, przeglądarki internetowej (w najnowszej wersji wydanej przez producenta oprogramowania), aktywnego adresu e-mail i miejsca w skrzynce odbiorczej umożliwiającego wymianę korespondencji ze Sklepem.
§ 7.
Do zakupów w Sklepie upoważnione są wyłącznie osoby prowadzące działalność gospodarczą lub mające właściwe umocowania do reprezentowania spółek prawa handlowego (w zakresie dokonywania zakupów), które wyraziły chęć zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu i utworzyły konto w Sklepie (nadanie nazwy użytkownika, loginu i hasła), a Spółka to konto zatwierdziła.
Oferta Sklepu obowiązuje wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, dotyczy dostaw do siedziby Klienta wynikającej z danych posiadanych przez FROSTEX. W wykonaniu umowy stosuje się prawo polskie. Klient ponosi wszelką odpowiedzialność za przekazanie danych go identyfikujących w Sklepie osobom trzecim, w szczególności za złożenie przez takie osoby zamówień.
§ 8.
Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia i przesłanie go do Sklepu. Warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia jest zarejestrowanie Klienta w Sklepie dostępnym pod adresem podanym w § 1 oraz aktualność danych Klienta.
§ 9.
Przyjęcie przez Sklep każdego złożonego zamówienia potwierdzane jest drogą e-mailową oraz poprzez informację wyświetlaną w systemie Sklepu. Przyjęcie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży. Spółka oraz Sklep nie odpowiadają za usterki w przesyłaniu e-mailowych potwierdzeń, spowodowane czynnikami niezależnymi od nich (np. awariami serwerów pocztowych, łącz internetowych, klęskami żywiołowymi).
§ 10.
Wysyłając zamówienie ze strony www Sklepu Klient oświadcza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i zobowiązuje się do jego przestrzegania. W przypadku niedotrzymania postanowień Regulaminu Sklep jest uprawniony do anulowania złożonego zamówienia bez jakichkolwiek konsekwencji.
§ 11.
Sklep przyjmuje zamówienia przez całą dobę we wszystkie dni roku. Zamówienia złożone w niedziele i święta otrzymują bieg następnego dnia roboczego. Klient może zamówić towar znajdujący się w Sklepie o specyfikacji tam podanej. Jakiekolwiek odstępstwa są niedopuszczalne. W szczególności Klientowi w uwagach do zamówienia nie wolno wpisywać merytorycznych zmian do przedmiotu zamówienia. Wprowadzenie takich zmian uważa się za bezskuteczne, co oznacza, iż Klient dokonał zamówienia towaru o specyfikacji opisanej w Sklepie (jego ofercie).
§ 12.
Sklep zastrzega sobie prawo odrzucenia błędnie lub nie pełnie wypełnionych formularzy zamówienia. Zamawiający może wprowadzić ewentualne korekty do zamówienia tylko do momentu potwierdzenia jego realizacji i tylko w takim zakresie, w jakim dopuszcza to system. Zamówienia potwierdzonego nie można anulować bez zgody FROSTEX.
§ 13.
Wszystkie ceny podawane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN). Ceny podane są w wartościach netto (bez podatku VAT). Wartość brutto zamówienia i wartość podatku VAT jest pokazana w koszyku. Transakcje zawierane są w złotych polskich. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen. W takich przypadkach Sklep zobowiązuje się do poinformowania niezwłocznie Klienta o zaistniałej sytuacji. W razie braku akceptacji nowej ceny zamówienie na określony produkt nie będzie realizowane, a umowa uznana jest za nie zawartą.
§ 14.
Sklep wystawia dokument sprzedaży w postaci faktury VAT.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
§ 15.
Każdego klienta i użytkownika serwisu obowiązuje aktualna Polityka Prywatności znajdująca się na stronie Sklepu w zakładce „Polityka Prywatności” w menu „O nas”
§ 16.
Zmiany wprowadzone w Polityce Prywatności nie mogą doprowadzić do pogwałcenia zasady, iż Sklep nie sprzedaje i nie udostępnia osobom trzecim danych personalnych czy adresowych swoich Klientów/użytkowników.
§ 17.
Sklep zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności.
DANE OSOBOWE
§ 18.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się w zakładce „Dane osobowe” w menu „O nas”
§ 19.
Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez zapisanie się do Newslettera.
Klient posiada prawo wycofania takiej zgody w każdej chwili.
PŁATNOŚCI
§ 20.
Termin płatności ustalany jest indywidualnie z każdym Klientem. Informacja o sposobie płatności zawarta jest w potwierdzeniu e-maili przesyłanym po złożeniu zamówienia. Jest tam też zawarty przewidywany termin realizacji zamówienia . Sklep akceptuje płatności dokonane przelewem na konto bankowe sklepu podane w treści faktury VAT lub dokumentu pro-forma. W tytule płatności należy podać numer faktury VAT lub dokumentu pro-forma. Sklep może:
- wstrzymać realizację zamówienia (zamówień);
- zablokować możliwość dokonywania zakupów przez Klienta
w przypadku opóźnienia w regulowaniu płatności lub przekroczenia limitu kredytu kupieckiego ustalonego przez Spółkę.
§ 21.
Sklep nie przewiduje płatności przelewem za pośrednictwem serwisów transakcyjnych
WARUNKI DOSTAWY ZAMÓWIEŃ
§ 22.
Bieg terminów dostaw rozpoczyna się, gdy zostaną całkowicie wyjaśnione wszelkie szczegóły dotyczące zamówienia.
§ 22.
Dotrzymanie terminów dostaw uzależnione jest od spełnienia obowiązków przez Klienta, szczególnie zaś obowiązku dokonania uzgodnionej przedpłaty.
§ 22.
Wydarzenia mające charakter siły wyższej uprawniają Spółkę do przesunięcia terminu dostawy o czas trwania utrudnień oraz o odpowiedni czas pozwalający na ponowny rozruch po ustaniu tych wydarzeń. Jako działania siły wyższej uznawane są również strajki, lokauty, bądź też nieprzewidywalne i niemożliwe do uniknięcia okoliczności, jak np. zakłócenia w funkcjonowaniu zakładu, których pomimo wszelkich możliwych wysiłków nie dało się wyeliminować w odpowiednim czasie.
§ 23.
Postanowienia par. 22 stosuje się odpowiednio, jeżeli zakłócenia wymienione w tym punkcie miały miejsce u poddostawców.
§ 24.
Jeżeli w związku z zastosowaniem niniejszych klauzul terminy wysyłki przesuną się, bądź też Klient odstąpi częściowo lub całkowicie od zamówienia, wówczas nie przysługują mu w związku z tym żadne roszczenia odszkodowawcze w stosunku do Spółki.
§ 25.
Spółka może powoływać się na par. 22 do 24 tylko wówczas, jeżeli niezwłocznie powiadomił Klienta o wystąpieniu tego rodzaju okoliczności.
§ 26.
Jeśli opóźnienie w dostawie jest spowodowane innymi czynnikami niż w efekcie działania siły wyższej, po upływie 15 dni roboczych KLIENTOWI przysługuje prawo do obniżenia ceny dostawy o 5% (pięć procent), a w przypadku opóźnienia o 45 dni KLIENT ma prawo do bezpłatnej rezygnacji z zamówienia.
§ 27.
Obniżenie ceny wymienione w par. 26 jest jedynym świadczeniem, jakiego Klient może się domagać od Spółki
§ 28.
Jeśli Klient zdecyduje się wycofać zamówienie z innego powodu niż określonego w par. 26, Spółka ma prawo do obciążenia Klienta faktycznie poniesionymi kosztami.
§ 29.
W momencie odbioru przesyłki Klient ma prawo i obowiązek sprawdzenia zawartości paczki w obecności pracownika firmy doręczającej przesyłkę. W razie uszkodzenia paczki, niezgodności towaru z umową, Klient zobowiązany jest do niezwłocznego złożenia reklamacji pracownikowi firmy dostarczającej, a następnie za pośrednictwem Sklepu. Zastrzeżenia dotyczące stanu dostarczonej przesyłki powinny zostać zgłoszone osobie dostarczającej przesyłkę i wymagają spisania odpowiedniego protokołu reklamacyjnego. Klient zobowiązuje się do niezwłocznego dokonywania odbioru ilościowego i jakościowego każdej partii dostarczonych towarów, a w razie stwierdzenia braków ilościowych lub wad jakościowych, do zgłoszenia ich i wystąpienia z reklamacją przy dostawie. Jednakże wady jakościowe ukryte mogą zostać zgłoszone w kolejnym dniu roboczym po ich wykryciu, nie później jednak niż w terminie trzech dni od chwili ich wykrycia. Niezależnie od powyższych obowiązków Klient zobowiązany jest złożyć poinformować Sklep o reklamacji wysyłając e-mail na adres mouldshop@marciniak.pl.
§ 30.
Umowa zawarta ze Sklepem jest umową zawieraną na odległość.
§ 31.
Klient nie może od umowy odstąpić, chyba że takie prawo wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 32.
Koszty dostarczenia towaru, z siedziby SPRZEDAWCY, obciążają KLIENTA.
§ 33.
W przypadku, gdy KLIENT określi spedytora, SPRZEDAWCA wysyła towar na koszt odbiorcy. W tym przypadku odpowiedzialność za towar kończy się z chwilą wydania go kurierowi.
§ 34.
W przypadku, gdy KLIENT nie określi spedytora, SPRZEDAWCA wysyła towar za pośrednictwem wybranej przez siebie firmy spedycyjnej po doliczeniu stosownej opłaty do faktury.
§ 35.
Opłata określona w par. 34. nie jest doliczana w przypadku, gdy wartość netto faktury przekracza 1.500,00 PLN (lub równowartość w EUR) i waga przesyłki (rzeczywista i wolumetryczna) nie przekracza 32 kg.
§ 36.
Opóźnienia w transporcie niezawinione przez SPRZEDAWCĘ są traktowane jako siła wyższa w rozumieniu par 22.
§ 37.
W przypadku zaginięcia towaru w transporcie krajowym (za wyjątkiem sytuacji z par 33), bądź w transporcie międzynarodowym od poddostawcy Spółki do Spółki wszystkie terminy realizacji określone w potwierdzeniu biegną od początku. Klient ma prawo wycofać się z zamówienia ‐ jednak nie ma prawa wysuwać żadnych roszczeń w stosunku do Spółki.
DOSTĘPNOŚĆ TOWARÓW
§ 38.
Zawartość Sklepu prezentuje aktualną listę towarów, które stanowią podstawę do złożenia oferty przez Klienta. W przypadku braku możliwości zrealizowania zamówienia Sklep na prawo zaproponować Klientowi inny towar o takich samych lub zbliżonych właściwościach lub zaproponować przyjęcie oferty Klienta w ograniczonym zakresie. W przypadku zgody Klienta, zrealizowane będzie tak zmodyfikowane zamówienie.
REKLAMACJE I GWARANCJE
§ 39.
Sprzedawca naprawi wszelkie usterki w sprzedanym produkcie, za które może być odpowiedzialny, będące wynikiem błędu projektowego, niewłaściwego materiału lub błędu w produkcji, a które wyjdą na jaw w ciągu 12 miesięcy od daty dostawy
§ 40.
Gwarancja, określona w par 39, nie obejmuje elementów zużywających się np.: termopar, o‐ringów, uszczelek, iglic dysz, końcówek dysz, czujników magnetycznych etc.
§ 41.
Klient poinformuje pisemnie SPRZEDAWCĘ o wszelkich usterkach w ciągu 3 dni od ich wykrycia, lub natychmiast, jeśli grożą one poważnymi uszkodzeniami. Jeśli KLIENT nie zgłosi usterki w wyżej wymienionym terminie, traci prawo do naprawy usterki bez ponoszenia dodatkowego kosztu.
§ 42.
Powiadomienie winno zawierać opis usterki i na żądanie Spółki musi być dokonane na specjalnym formularzu udostępnianym przez Spółkę. Nieudzielenie wymaganych na formularzu informacji może skutkować odmową wykonania naprawy w ramach gwarancji.
§ 43.
Jeżeli dalsze użytkowanie narażałoby przedmiot gwarancji na dalsze uszkodzenia Klient ma obowiązek zaprzestania produkcji. Na życzenie Spółki Klient zobowiązany jest odesłać wadliwy produkt (celem jego sprawdzenia i ewentualnej naprawy) w ciągu 3 dni roboczych.
§ 44.
Nie zastosowanie się do wymagań z par 43 powoduje utratę gwarancji na produkt.
§ 45.
W przypadku, gdy nie będą przestrzegane instrukcje techniczne oraz wskazówki montażowe Spółki, bądź też dokonane zostaną zmiany w produktach, gwarancja traci ważność, jeżeli Klient nie udowodni, że reklamowana usterka nie wynika z wyżej wymienionych okoliczności.
§ 46.
Jeżeli w ramach gwarancji uszkodzone części wymieniane są na nowe Spółka ma prawo do przejęcia uszkodzonych części na własność.
§ 47.
Prawa do świadczeń gwarancyjnych ze strony Spółki przysługują wyłącznie bezpośredniemu Klientowi i nie mogą być cedowane.
§ 48.
W przypadku świadczeń gwarancyjnych Spółka ponosi koszty transportu i badania przyczyn usterek. Jeżeli dany przypadek nie jest objęty świadczeniami gwarancyjnymi, koszty te ponosi Klient.
§ 49.
Niniejsza gwarancja zawiera i zastępuje wszelkie inne gwarancje prawne za brak dotrzymania umowy i wyklucza wszelką dodatkową odpowiedzialność Spółki. W szczególności, Klient nie ma prawa żądać odszkodowania za utratę produktu, dochodu, czy innych konsekwencji ekonomicznych, czy jakichkolwiek innych strat poniesionych pośrednio, obniżek cen czy utraty kontraktów.
§ 50.
Strony wyłączają odpowiedzialność SPRZEDAWCY z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru (art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego)
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 51.
Sklep zastrzega sobie prawo do:
- zmiany cen oraz ilości towarów w ofercie sklepu internetowego w ciągu dnia,
- wycofania poszczególnych produktów z oferty sklepu internetowego,
- wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego,
- przeprowadzania, zmian i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu internetowego
- realizacji dużych zamówień w osobnych partiach.
§ 52.
Ilekroć w regulaminie mowa o przesyłaniu korespondencji e-mailem, oświadczenie uznaje się za prawnie skuteczne nawet wówczas, gdy zostało złożone bez certyfikowanego kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
§ 53.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego oraz innych obowiązujących przepisów prawa. Regulamin podlega prawu polskiemu.
§ 54.
Regulamin może zostać zmieniony.
W braku akceptacji dla zmian, Klient winien zaprzestać realizacji zamówień za pośrednictwem Sklepu, pod rygorem uznania, iż Regulamin w nowym brzmieniu akceptuje.
§ 55.
Aktualny adres do doręczeń Spółki:
A. Marciniak OT Sp. z o.o.
Ul. Krasickiego 64,
05-500 Nowa Iwiczna